به رغم آنكه دفتر آيت الله مصباح حضور برنامه ريزي شده شاگردان اين استاد حوزه در مراسم بحث برانگيز سخنراني اكبر هاشمي رفسنجاني در قم را تكذيب كرده اما منابع مطلع در قم مي گويند مسئولیت ایجاد اغتشاش در اين مراسم بر عهده يكي از مديران موسسه آموزشي آيت الله مصباح بوده است.

به گزارش خبرنگار فردا علي ابوترابي مسئول گزينش موسسه امام خميني از جمله عوامل اصلي تشنج در مراسم سخنراني هاشمي رفسنجاني در حرم حضرت معصومه بوده است. وي از شاگردان آيت الله مصباح يزدي و از نويسندگان نشريه پرتو سخن است.

ابوترابي روز دوشنبه پس از برهم خوردن سخنراني هاشمي توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و پس از ساعاتي آزاد شد. به گفته يك منبع مطلع، پرونده وي براي رسيدگي به دادسراي ويژه روحانيت ارسال شده است.

اين منبع آگاه در گفتگو با فردا اظهار داشت: ابوترابي پيش از اين نيز رهبري حمله به مراسم سخنراني محسن ميردامادي در يزد را بر عهده داشته است.

وي افزود: دو سال پيش پس از ضرب و جرح ميردامادي در يزد ابوترابي به دادگاه ويژه روحانيت احضار و در نهايت حكمي عليه وي صادر نشد.

وي گفت: چنانچه دو سال پيش مسئولان قضايي برخورد جدي با عوامل حمله به ميردامادي داشتند امروز همين افراد سخنراني هاشمي رفسنجاني در حرم حضرت معصومه را بر هم نمي زدند.

وي در باره ارتباط اين افراد با آيت الله مصباح گفت: ايشان در جريان برنامه اين افراد براي بر هم زدن سخنراني آقاي هاشمي نبوده اما متاسفانه اغلب افراد درگير در اين ماجرا با موسسه امام خميني ارتباط دارند.